På TV ikväll.

Debatt SVT1 Kl. 22.00

Missa inte dagens Debatt. Ikväll handlar det om hundar.
Förmänskligar vi dem och behöver egentligen hundar kläder?

Så många frågor och fördomar, ord mot ord.

Jag håller mina tummar och tår för att de som blivit inbjudna är vettiga människor som kan ge rätt bild av hundägarskapet.
Vi har främst media att tacka för de fördomar folk har mot småhundar och dess ägare.
Att vissa väljer att ha sin hund i en väska när man går genom stan, är till 99% inte för att Paris Hilton gör likadant.
Vi vill i själva verket inte komma hem med en ihjältrampad pälstuss i koppel. Hur vi än vrider och vänder på det, så ger en Doberman ett annat sorts intryck än en liten Chihuahua. Vissa anser att folk som bär sin hund i en väska genom stan, gör detta jämt och är riktigt djurplågare. Det de inte vill se, är att hunden i väskan kanske är påväg till skogen för att få sig en långpromenad.
Att vi klär på våra hundar en jacka eller tröja när det är kallt ute, är heller ingenting att ifrågasätta.
Inte släpper vi ut våra barn nakna för att härda dem?
Visst, det fungerar i stort sett lika bra med ett "hästtäcke" från Rusta, det väcker inte lika mycket uppmärksamhet iallafall. Men hur många köper alla sina kläder på ÖB, bara för att det fungerar lika bra?

Jag skulle kunna skriva i oändlighet, men jag sätter punkt här, jag tror nog ni vet vad jag står.
Däremot tackade jag Nej till att medverka i Debatten, men jag lånade trots allt ut de kläder som ni antagligen kommer se under kvällen. 
Det ska bli intressant att se om de visar de stora kläder som jag skickade med, eller om den söta lilla glittertoppen och den rosarutiga väskan passar bättre i TV. ;)




Update: Debatten blev en katastrof, och SVT instämmer. Stina är en väldigt trött programledare och hela upplägget var...pinsamt? Jag håller med många av er, Jeppe Stridh var den enda personen med vettiga åsikter.










Kommentarer
Postat av: Linda

Nämen vad spännande! Det måste jag se på! Tack för tipset. Kan hälsa från Rufus att han stormtrivs i Camo-jackan! Nu i helgen ska han få prova den bruna jackan, han kommer bli snyggast i stan!

Ha en fin kväll!

/Linda

2008-01-24 @ 20:33:56
URL: http://www.fashionflyer.blogg.se
Postat av: therese

Men är det på torsdagen eller fredagen?
ÅÅÅÅ det hade jag velat se.

2008-01-25 @ 09:07:33
Postat av: therese

Ser nu att det var inte ikväll det gick så jag antar jag missade detta program igår....
Vet någon när reprisen går?

2008-01-25 @ 09:09:13
Postat av: Mia

Stor applåd till Jeppe! Som var den enda i programet som kommenterade att det kan vara jättebra att ha den lilla hunden i en väska när man går på/av t.ex buss eller tåg, för att den inte ska bli trampad på.

2008-01-25 @ 17:47:45
Postat av: Linda

Ja, en mycket trött programledare, det blev ju inte ens en debatt! Tråkigt, jag hade sett fram emot att se de rosa puffsakerna!

2008-01-26 @ 14:04:06
URL: http://www.fashionflyer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0