Gör det med stil

Skall man använda Flexi, så skall man göra det med stil.
Det tycker jag iafallafall.
Jag har inte förstått mig på varför vissa envisas med att använda denna (egentligen rätt så smarta) uppfinning, när promenaden och hundmöten slutar i en katastrof invirad i 8 meter Flexi-band.

Flexi är ypperligt för en löpande tik, hanshundsilsk vovve eller en hund du vill ge extra utrymme...utan att släppa fri.
Själv tycker jag inte Flexi är perfekt för en promenad i stan, eftersom hunden rätt som det är kan springa ut i trafiken innan du hunnit trycka på STOPP-knappen. (Ingenting att rekomendera till dig som inte har 100% koll iallafall.)

Har du ändå bestämt dig för ett sådant alternativ, eller är det dags att byta ut det gamla Flexit, så tycker jag du skall uppgradera dig till Flexi-kopplens Rolls Roys. Underbart snyggt, blankt som en välpolerat piano, och ett plus i kanten för bredare band istället för tråd.

Valet är enkelt, trots allt.

image58

Självklart finns denna välpolerade vara hos The Pet Shop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0