Önskelista och söndagsmys.

Nu ligger hundarna och tuggar tuggben i sängen (Miniben till Cleo och maxiben till Melwin), jag har fixat en stor mugg med Söder Thé (rekomenderas) och krupit ner under täcket igen.




Försöker planera dagen, det står mellan en långprommis runt Härskogen, eller svampplockning i Svartedalen.
Har ni inte gått runt Härskogen än så tycker jag verkligen ni ska pallra er dit! Lagom lång promenad, bra vägar, ingen trafik och de vovvar som är sugna på att blöta pälsen finner många fina ställen runt sjön. Ett plus i kanten för att man inte möter 1000 cyklister, 3000 löpare, 875494 lösa galna hundar och 984275 hundilskna människor.

Melwin älskar att plocka svamp! Så fort jag går duppelvikt och stirrar ner i marken så tror han att vi letar pinnar och bollar, och kommer snabbt med massa förslag på den perfekta pinnen som matte tycks leta efter.
Men idag blir det nog ingen svamp, även om det börjar spricka upp bland de mörka molnen.

Jag passar på att sväva iväg och kladda ner en liten önskelista inför hösten (som faktiskt redan är här):

- Väskan från Dogs Department.
- En transportbur att ha i bilen till Cleo.
- En skön och snygg soffa till butiken.
- Ett par ski-pants.
- "Hjärngympa"-leksak till hundarna.
- En varm och go vinterjacka/kappa.
- Nytt halsvtryp till Melwin.
- Massa vackra och ljuvliga doftljus.
- Ett lackskärp och matchande halband till Melwin och Cleo.

Vad gör ni idag?

Mysig söndag på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0